Praktijkfolder

Praktijkfolder Huisartsenpraktijk Schuurman en Teunissen


Huisartsenpraktijk Schuurman en Teunissen

Nieuwstraat 2A
7091 DG Dinxperlo
Telefoon: 0315-651041
Spoed: 0315-231144
Receptenlijn: 0315-651041 optie 2

schuurman-teunissen.praktijkinfo.nl

E-mail: info@huisartsennieuwstraat.nl


Welkom

Welkom op de website van

 

 

 

praktijkgebouw

 

Logojanuari2016

 


Tijdens kantoortijden is onze praktijk van 8.00 uur tot 17.00 uur geopend en bereikbaar op telefoonnummer 0315 - 651041.

Voor spoed toetst u een 1 in het keuzemenu of belt direkt met 0315 - 231144.

 

Onze praktijk is ook te bereiken op het emailadres info@huisartsennieuwstraat.nl. Wij verzoeken u dit mailadres te alleen te gebruiken voor niet-medisch inhoudelijke vragen.

Wilt u toch met uw huisarts via email willen overleggen, dan kunt u beter via onze website een account aanmaken. U kunt dan op een veilige manier via email vragen stellen aan één van uw huisartsen.

 

 

Buiten kantoortijden kunt u voor klachten die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten bellen met de Huisartsenpost Oude IJssel te Doetinchem.

Logo HAP

Telefoonnummer: 0314 - 329888

 

Praktijkinformatie

Openingstijden

Afspraak maken

Herhaalrecepten

Uitslagen

Huisbezoek

Avond-Nacht-Weekendienst

Praktijkassistentie

Praktijkondersteuner

Wrattenspreekuur

Openingstijden

Onze huisartsenpraktijk is iedere werkdag open van 8.00 uur tot 17.00 uur

Afspraak maken

Spreekuur op afspraak Er is iedere werkdag spreekuur, uitsluitend op afspraak. U kunt voor het maken van een afspraak de praktijk op werkdagen bellen op 0315 - 651041 van 8.00 uur - 12.00 uur.

 

Heeft u alleen een vraag? Dan graag bellen tussen 8.00 uur - 10.00 uur. Besluit de assistente uw vraag aan de arts voor te leggen, dan kunt u 's middags tussen 13.30 uur - 15.00 uur tijdens het uitslagenspreekuur bellen voor een antwoord op uw vraag. 


Bij het maken van een afspraak zal de assistente u vragen naar de reden van het contact. Ze is hiervoor opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Meer tijd nodig? Voor een normale afspraak wordt 10 minuten tijd gereserveerd. Dit is bedoeld voor één klacht en voor één persoon. Heeft u meer klachten of wilt u graag wat meer tijd voor uw probleem? Geef dit dan aan als u de afspraak maakt, dan houden we hiermee rekening in de spreekuurplanning. U beperkt hiermee ook de wachttijd voor andere patiënten.

Afzeggen
Belt u de assistente, liefst 24 uur van te voren, wanneer een eerder gemaakte afspraak niet door kan gaan.

 

Herhaalrecepten

Herhaalrecepten kunt u op diverse manieren bestellen:

 

  1. Telefonisch via de receptenlijn (BIJ VOORKEUR). Als u de praktijk belt via het telefoonnummer (0315) 651041 krijgt u een keuzemenu te horen. Door de 2 in te toetsen kiest u voor de receptenlijn. U krijgt dan een bandje te horen waarna u uw gewenste medicijn(en) kunt inspreken. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week. 

  2. Telefonisch via de assistente. Bel (0315) 651041 en toets een 3.

  3. Via de herhaalservice van BENU Apotheek in Dinxperlo. Hiervoor kunt u kiezen als u chronische medicatie gebruikt. Hierbij hoeft u niet meer zelf voor uw herhaalrecepten te zorgen maar doet de apotheek dit voor u. De apotheek vraagt dan automatisch nieuwe herhaalrecepten aan bij de huisarts. Voor meer informatie over de herhaalservice kunt u contact opnemen met BENU Apotheek.

  4. Inleveren etiketten op de balie. Op de balie van onze praktijk kunt u de etiketten (gebundeld) inleveren van de medicijnen die u herhaald wil hebben. Vermeld er a.u.b. bij of de medicijnen gehaald of gebracht moeten worden.

  5. Via onze website. Op de homepagina van deze website kiest u voor het Inloggen voor patiënten. Na registratie kunt u recepten online bestellen. 

 

IN PRINCIPE GELDT: VANDAAG VOOR 10.OO UUR BESTELD: MORGEN NA 16.00 UUR KLAAR!

Uitslagen

Voor informatie over uitslagen van urine-, bloed- of röntgenonderzoek kunt u bellen tussen 13.30 uur en 15.00 uur op telefoonnummer 0315 - 651041.

Mocht u na het bespreken van de uitslag met de assistente vragen hebben, maakt u dan een afspraak op het spreekuur

Huisbezoek

Omdat er in onze huisartsenpraktijk betere onderzoek- en behandelmogelijkheden zijn, is het - indien mogelijk - beter om naar de praktijk te komen. Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt (eventueel samen met de huisarts) of een huisbezoek wordt afgelegd en hoe dringend dit is.

Aanvragen
U kunt een huisbezoek aanvragen via de assistente. Wilt u dit liefst ’s ochtends doen tussen 8.00 uur en 10.00 uur? Dit in verband met de dagplanning van de huisartsen. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd hebben of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

U kunt voor vervoer naar de praktijk ook gebruik maken van de electrocar in Dinxperlo. Reserveren voor de electrocar kan door te bellen tussen 9.00 - 19.00 uur op 06-10457804

Aan het eind van de ochtend en middag worden huisbezoeken gemaakt.

Avond-Nacht-Weekendienst

Iedere werkdag na 17.00 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen is de huisartsenpost Oude IJssel geopend. De huisartsenpost is uitsluitend bedoeld voor dringende vragen of problemen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag. De huisartsenpost is gevestigd in Doetinchem op het terrein van het Slingeland Ziekenhuis aan de Kruisbergseweg. De huisartsenpost is bereikbaar via: 0314-329888 Voor meer informatie zie ook: www.huisartsenpost-oudeijssel.nl.

 

Als u contact heeft gehad met de huisartsenpost (telefonisch, consult of visite aan huis) dan ontvangt de eigen huisarts altijd de volgende werkdag hiervan een verslag.

Indien noodzakelijk; kan de arts van de huisartsenpost inzage hebben in uw medisch dossier. Dit kan van groot belang zijn, zeker bij ernstige ziekte of bij acute spoed. Als u bezwaar mocht hebben tegen inzage van uw medische gegevens door een arts van de huisartsenpost, dan kunt u dit bij onze assistente aangeven. Onze assistente kan u hierover verdere informatie geven.

 

Logo HAP

 Tel. nr. (0314) 329 888

Praktijkassistente

De praktijkassistente is een belangrijke en onmisbare schakel in onze praktijk. De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Zij maakt afspraken voor het spreekuur, voor huisbezoeken en beoordeelt ook in eerste instantie telefonische vragen. Onze vier assistentes zijn goed opgeleid en werken onder onze supervisie. De assistente zal u vragen naar de reden van het contact. Ze is hiervoor opgeleid en doet dat om een inschatting te kunnen maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten. Tevens kan zij een tijdsinschatting maken voor de duur van het consult.  Zij weten vaak ook het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en het aanvragen van hulpmiddelen. De assistente geeft de uitslagen door van urine-, bloed- of röntgenonderzoek. Ook voor informatie over medicatie kunt u de assistente bellen.

Welke taken heeft de assistente nog meer?

U kunt bij de assistente tevens terecht voor

  • aanstippen van wratten
  • verbinden van wonden
  • verwijderen van hechtingen
  • uitspuiten van oren
  • toedienen van injecties
  • bloedcontrole bij suikerziekte
  • zwangerschapstest
  • bloeddrukmeting (verzoek om bij controle van de bloeddruk uw medicijndoosjes of medicijnenlijst mee te nemen)
  • informatiefolders over allerlei onderwerpen
  • machtigingen
  • herhaalrecepten
  • vragen over verwijsbrieven

En hiernaast nog vele administratieve zaken.
Vriendelijk verzoek om deze behandelingen tevoren telefonisch met de assistente af te spreken. U hoeft zich niet aan de balie te melden als u er bent.

Voor veel voorkomende klachten kunt u ook eens kijken op de website:
 logothuisarts
 

 

Praktijkondersteuner

Het huisartsenvak omvat een steeds omvangrijker gebied van patiëntenzorg. Spreekuur, behandelingen, visites, begeleiding chronische patiënten, preventieve taken, acute medische zorg, ernstig zieke mensen, zorg in de laatste levensfase – maar ook vele administratieve taken. Als huisarts zijn wij voor dit alles verantwoordelijk, maar we kunnen deze taken niet allemaal persoonlijk uitvoeren. Er zijn in onze praktijk vele mensen werkzaam die ons helpen om de patiëntenzorg op een goede en deskundige manier te verlenen.

 

In onze praktijk werken drie gediplomeerde praktijkondersteuners. Het zijn verpleegkundigen die aanvullende scholing hebben gevolgd om zelfstandig spreekuur te doen voor een specifieke patiëntengroep. De praktijkondersteuners worden gesuperviseerd door de huisartsen. Door de inzet van praktijkondersteuners kunnen veel meer patiënten in de huisartsenpraktijk worden begeleid en hoeven ze niet direct te worden verwezen naar een specialist in het ziekenhuis.

  • Mevrouw W. Vriezen is praktijkondersteunder voor diabetespatiënten & longpatiënten (astma/COPD).

  • Mevrouw I. Hulshof is praktijkondersteuner voor diabetespatiënten & longpatiënten (astma/COPD).

  • Daarnaast is  de heer G. Boschker, als praktijkondersteuner GGZ in onze praktijk werkzaam. De heer Boschker is sociaal-psychiatrisch verpleegkundige (SPV-er). Hij is in dienst van GGnet te Doetinchem en tevens enkele uren per week werkzaam in onze huisartsenpraktijk. Een SPV-er is deskundig in het begeleiden van mensen met diverse persoonlijke- of relatieproblemen. Kijkt u ook eens onder het kopje e-Health GGZ.

 

De huisarts kan u als patiënt verwijzen naar het spreekuur van één van de praktijkondersteuners. Het kan ook zijn dat u direct een uitnodiging ontvangt van een praktijkondersteuner voor een consult.

Wrattenspreekuur

Wrattenspreekuur
Voor het aanstippen van wratten met vloeibare stikstof kunt u dagelijks terecht op het spreekuur van de assistente. Wij verzoeken u hier eerst een afspraak voor te maken bij de assistente. De wratten moeten wel eerst op het spreekuur van de huisarts beoordeeld zijn.

Inschrijfformulier

Wij nemen, vanaf heden, even geen nieuwe patiënten meer aan in onze praktijk. Dit geldt uiteraard niet voor gezinshereniging of voor patiënten die willen terugkomen in onze praktijk. Zodra de praktijk weer nieuwe patiënten aanneemt, verneemt u dit via onze website of facebookpagina. 

 

U kunt zich op twee manieren bij ons inschrijven:

  1. als u op deze link klikt: Inschrijfformulier kunt u het formulier printen, handmatig invullen en aan de balie afgeven.

  2. als u op deze link klikt: Inschrijfformulier kunt u online het formulier invullen. Het formulier wordt dan automatisch naar de praktijk verstuurd. 

 

Patiëntportaal

Wat houdt Patiëntportaal in?

 

Het geïntegreerd aanbieden van diverse online diensten, zoals het maken van online afspraken, het aanvragen van herhaalrecepten, Econsulten en andere mogelijkheden zijn in de nabije toekomst beschikbaar. Dit betekent niet alleen een betere bereikbaarheid van de huisartsen, maar ook meer efficiëntie en service voor de patiënten.

Vanaf februari 2014 zijn we gestart met eConsulten. Op de homepage vindt u hier meer informatie over.

Mochten er uitbreidingen van Patiëntportaal operationeel worden, dan wordt u via de praktijksite geïnformeerd.

Spoedgevallen

Bij spoed kunt u ons altijd direct bereiken.

Wij hebben een speciale spoedlijn op onze telefooncentrale. Als u ons belt op

0315-651041 toetst u direct een 1 en u krijgt onmiddelijk onze assistente aan de lijn.

Of u kunt rechtstreeks onze spoedlijn bellen: 0315-231144

 

 

Voor dringende medische zaken buiten de praktijktijden kunt u bellen met de Huisartsenpost Oude IJssel te Doetinchem.

Logo HAP

Telefoonnummer:         (0314) 329888

Opleidingspraktijk

Het kan voorkomen dat u wordt behandeld door een co-assistent of huisarts in opleiding. In principe zal bij het maken van de afspraak altijd gevraagd worden of u dat goed vindt. In uitzonderingssituaties, spoedgevallen of bij afwezigheid van uw eigen huisarts kan het voorkomen dat u geen keus heeft. De co-assistent en huisarts in opleiding werken beide onder supervisie van één van beide huisartsen. Om ervoor te zorgen dat er in de toekomst voldoende (huis)artsen zijn, worden er in onze praktijk, in samenwerking met de Radboud Universiteit, artsen opgeleid. Dit kunnen co-assistenten en/of huisartsen in opleiding zijn. Co-assistenten zijn in de laatste fase van hun opleiding tot arts bezig en moeten 2 maanden ervaring opdoen in een huisartsenpraktijk. Huisartsen in opleiding zijn artsen die na afronding van zijn of haar geneeskunde studie een opleidingsprogramma van 3 jaar doorlopen, daarin wordt hij/zij getraind in de specifieke vaardigheden van het huisartsenvak. De huisarts in opleiding verblijft een jaar bij ons in de praktijk. Huisartsen in opleiding zijn afgestudeerde en bevoegde artsen.   Op dit moment is mw. Kloots, co-assistente en huisarts in opleiding dhr. Atasoy in onze praktijk aanwezig. 

Praktijkaccreditatie

Onze praktijk neemt deel aan een kwaliteitsproject. Het NHG-accreditatie-project is een verbetertraject dat begeleid wordt vanuit de overkoepelende organisatie het Nederlands Huisartsen Genootschap. Wij hebben hiervoor in juni 2014 het keurmerk ontvangen. Dit keurmerk staat voor kwaliteit, zorg en organisatie in de praktijk.  Daarnaast staat het garant voor verdere verbetering en vernieuwing van de zorg die in de praktijk geboden wordt.

 

NHG accreditatie

 

 

Reizigersvaccinaties

Reizigersvaccinaties worden in samenwerking met de BENU Apotheek in Dinxperlo uitgevoerd. Deze samenwerking houdt in dat reizigers samen met de apotheek een reisanamneseformulier invullen. De apotheek bepaalt vervolgens welke vaccinaties voor die specifieke reis noodzakelijk zijn. De huisarts dient de vaccinaties toe. De vaccinaties en het toedienen van de vaccinaties door de huisarts moeten door de mensen zelf worden betaald. Voor meer inlichtingen kunt u zich wenden tot de BENU Apotheek te Dinxperlo.

Apotheek

In Dinxperlo:
Dhr. G.J. Leeflang
BENU Apotheek
Aaltenseweg 1
7091 AB DINXPERLO
Tel.  (0315) 652425
Fax. (0315) 654383

 

benu

Openingstijden op werkdagen: 8.00 uur - 18.00 uur

Als u buiten deze openingsuren met spoed medicijnen nodig hebt, dan kunt u terecht bij Dienstapotheek Oude IJssel, gehuisvest in het TEC-gebouw bij het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem, boven de huisartsenpost.

Apotheek Oude IJssel
Kruisbergseweg 27
7009BL Doetinchem
Tel. 0314-363475

Passanten en keuringen

Patiënten die niet zijn verzekerd of die in het buitenland zijn verzekerd ontvangen een nota, die direct na het consult voldaan moet worden.

Patiënten die niet bij onze praktijk staan ingeschreven maar tijdens hun verblijf alhier dringend medische zorg nodig dienen hun zorgpas mee te nemen naar de praktijk. De kosten voor het consult kunnen zo direct bij de zorgverzekeraar gedeclareerd worden.

Ook voor keuringen (rijbewijs, verzekering etc.) zal de client zelf de rekening ontvangen.

Tarief voor een volledige rijbewijskeuring: € 80,36 (volgens LHV-norm).

CBR logo

Aanvullende informatie met betrekking tot rijbewijskeuringen (CBR).Wanneer het rijbewijs verloopt op of na de 75e verjaardag hebben burgers een Gezondheidsverklaring met Geneeskundig verslag nodig. Dit verslag van de kleine rijbewijskeuring voor senioren, moet volgens de KNMG altijd door een onafhankelijke (huis)arts worden ingevuld. De NZa heeft daar een tarief voor vastgesteld. De bedoeling is dat op alle vragen wordt geantwoord en dat alle velden betreffende o.a. bloeddruk en ogen (ook zonder correctie) worden ingevuld. Dat voorkomt terugzenden door het CBR. 

Praktijkfolder

VANWEGE WIJZIGING IN DE PRAKTIJKVOERING IS DE PRAKTIJKFOLDER NIET UP TO DATE. 

NIEUWE VERSIE VOLGT SPOEDIG.

 

 

Door op Praktijkfolder pdf formaat te klikken ontvangt u de folder als PDF bestand om te kunnen afdrukken.

De belangrijkste tekst uit de folder staat op deze pagina:

 


Huisartsenpraktijk Schuurman en Teunissen

  • Nieuwstraat 2A 7091 DG Dinxperlo
  • Telefoon: 0315-65 10 41
  • Spoed: 0315-231144
  • Receptenlijn: 0315-651041 optie 2
  • Website: www.schuurman-teunissen.praktijkinfo.nl
  • E-mail: info@huisartsennieuwstraat.nl

 

Onze praktijk is op werkdagen geopend van 8.00 uur tot 17.00 uur.

 

  

Spoedgevallen

Bij spoed kunt u ons altijd direct bereiken. Wij hebben een speciale spoedlijn op onze telefooncentrale. Als u ons belt op

0315-651041 toetst u direct een 1 en u krijgt onmiddelijk onze assistente aan de lijn.

Of u kunt rechtstreeks onze spoedlijn bellen: 0315-231144

Voor dringende medische zaken buiten de praktijktijden kunt u bellen met de Huisartsenpost Oude IJssel te Doetinchem.

Telefoonnummer:         (0314) 329888

 

Afspraak maken

Spreekuur op afspraak Er is iedere werkdag spreekuur, uitsluitend op afspraak. U kunt voor het maken van een afspraak de praktijk op werkdagen bellen tussen 8.00 uur en 12.00 uur. 

Bij het maken van een afspraak zal de assistente u vragen naar de reden van het contact. Ze is hiervoor opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Meer tijd nodig? Voor een normale afspraak wordt 10 minuten tijd gereserveerd. Dit is bedoeld voor één klacht en voor één persoon. Heeft u meer klachten of wilt u graag wat meer tijd voor uw probleem? Geeft dit dan aan als u de afspraak maakt, dan houden we hiermee rekening in de spreekuurplanning. U beperkt hiermee ook de wachttijd voor andere patiënten.

Afzeggen Belt u de assistente, liefst 24 uur van te voren, wanneer een eerder gemaakte afspraak niet door kan gaan.

 

Uitslagen

Voor informatie over uitslagen van urine-, bloed- of röntgenonderzoek kunt u bellen tussen 13.30 uur en 14.30 uur

 

Huisbezoek

Omdat er in onze huisartsenpraktijk betere onderzoek- en behandelmogelijkheden zijn, is het - indien mogelijk - beter om naar de praktijk te komen. Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt (eventueel samen met de huisarts) of een huisbezoek wordt afgelegd en hoe dringend dit is.

Aanvragen? U kunt een huisbezoek aanvragen via de assistente. Wilt u dit liefst ’s ochtends doen tussen 8.00 uur en 10.00 uur? Dit in verband met de dagplanning van de huisartsen. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd hebben of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Aan het eind van de ochtend en middag worden huisbezoeken gemaakt.

 

Avond-Nacht-Weekendienst

Buiten werktijden kunt u voor acute huisartsenhulp terecht bij de Huisartsenpost Oude IJssel bij het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem.

 

               Tel. nr. (0314) 329 888

 

Praktijkassistentie

De praktijkassistente is een belangrijke en onmisbare schakel in onze praktijk. De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Zij maakt afspraken voor het spreekuur, voor huisbezoeken en beoordeelt ook in eerste instantie telefonische vragen. Onze vier assistentes zijn goed opgeleid en werken onder onze supervisie. Zij weten vaak ook het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en het aanvraag van hulpmiddelen. De assistente geeft de uitslagen door van urine-, bloed- of röntgenonderzoek. Ook voor informatie over medicatie kunt u de assistente bellen.

Welke taken heeft de assistente nog meer?
U kunt bij de assistente tevens terecht voor wratten aanstippen - verbinden van wonden - verwijderen van hechtingen - uitspuiten van oren - toedienen van injecties - bloedcontrole bij suikerziekte - zwangerschapstest - bloeddrukmeting (verzoek om bij controle van de bloeddruk uw medicijndoosjes of medicijnenlijst mee te nemen) - informatiefolders over allerlei onderwerpen - machtigingen - herhaalrecepten - vragen over verwijsbrieven

En hiernaast nog vele administratieve zaken. Vriendelijk verzoek om deze behandelingen tevoren telefonisch met de assistente af te spreken en u bij uw komst aan de balie te melden.

 

Herhaalrecepten

Herhaalrecepten kunt u op diverse manieren bestellen:

 

  1. Telefonisch via de receptenlijn (BIJ VOORKEUR)? Als u de praktijk belt via het telefoonnummer 0315-651041 krijgt u een keuzemenu te horen. Door de 2 in te toetsen kiest u voor de receptenlijn. U krijgt dan een bandje te horen waarna u uw gewenste medicijn(en) kunt inspreken. Dit kan 24 uur per dag; 7 dagen per week.

  2. Telefonisch via de assistente? Bel (0315) 651041, toets 3.

  3. Via de herhaalservice van BENU Apotheek in Dinxperlo? Hiervoor kunt u kiezen als u chronische medicatie gebruikt. Hierbij hoeft u niet meer zelf voor uw herhaalrecepten te zorgen maar doet de apotheek dit voor u. De apotheek vraagt dan automatisch nieuwe herhaalrecepten aan bij de huisarts. Voor meer informatie over de herhaalservice kunt u contact opnemen met Benu Apotheek.

  4. Inleveren doosjes op de balie? Op de balie van onze praktijk kunt u de etiketten (gebundeld) inleveren van de medicijnen die u herhaald wil hebben. Vermeld u er a.u.b. bij of de medicijnen gehaald of gebracht moeten worden

  5. Via website? www.schuurman-teunissen.praktijkinfo.nl

 

IN PRINCIPE GELDT: VANDAAG VOOR 10.00 UUR BESTELD, MORGEN KLAAR!

 

Reizigersvaccinaties

Reizigersvaccinaties worden in samenwerking met de BENU apotheek in Dinxperlo uitgevoerd. Deze samenwerking houdt in dat reizigers samen met de apotheek een reisanamneseformulier invullen. De apotheek bepaalt vervolgens welke vaccinaties voor die specifieke reis noodzakelijk zijn. De huisarts dient de vaccinaties toe. De vaccinaties en het toedienen van de vaccinaties door de huisarts moeten door de mensen zelf worden betaald. Voor meer inlichtingen kunt u zich wenden tot de BENU Apotheek te Dinxperlo.

 

Apotheek

In Dinxperlo: Dhr. G.J. Leeflang BENU Apotheek Aaltenseweg 1 7091 AB DINXPERLO Tel.  (0315) 652425 Fax. (0315) 654383

logo benu

Openingstijden op werkdagen: 8.00 uur - 18.00 uur

 

 

Als u buiten deze openingsuren met spoed medicijnen nodig hebt, dan kunt u terecht bij Dienstapotheek Oude IJssel, gehuisvest in het TEC-gebouw bij het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem, boven de huisartsenpost.
Apotheek Oude IJssel Kruisbergseweg 27 7009BL Doetinchem Tel. 0314-363475

 

Tarieven

Patienten die niet zijn verzekerd of die in het buitenland zijn verzekerd ontvangen een nota, die direct na het consult voldaan moet worden.

Patienten die niet bij onze praktijk staan ingeschreven maar tijdens hun verblijf alhier dringend medische zorg nodig dienen hun zorgpas mee te nemen naar de praktijk. De kosten voor het consult kunnen zo direct bij de zorgverzekeraar gedeclareerd worden.

Ook voor keuringen (rijbewijs, verzekering etc.) zal de client zelf de rekening ontvangen.

Tarief voor een volledige rijbewijskeuring: € 77,25 (volgens LHV-norm)


Deze folder is geprint op 25-01-2013. Kijk op onze website voor de meest recente informatie:
www.schuurman-teunissen.praktijkinfo.nl

Hulp en Ondersteuning

De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) biedt hulp en ondersteuning, bijvoorbeeld in het huishouden. Ook ondersteunt de Wmo mantelzorgers die zich inzetten voor familie, vrienden of mensen in de buurt.

Kom ik in aanmerking voor de Wmo?

U kunt hulp en ondersteuning krijgen als u in het dagelijks leven moeite hebt:

  • met het huishouden;
  • met lopen of bewegen in en om het huis;
  • in het plaatselijk vervoer;
  • om onder mensen te komen.

Dankzij de hulp kunt u langer zelfstandig blijven wonen. Uw gemeente bepaalt voor een groot deel zelf hoe ze de Wmo uitvoert.

Voor meer informatie kijkt u op de site van de Gemeente Aalten: www.aalten.nl onder het kopje 'Sociale Kaart (wet maatschappelijke ondersteuning)'.

 

Mantelzorgwoning

Een mantelzorgwoning is een woning op het terrein van het huis van iemand die zorg nodig heeft. De woning is bedoeld voor de zorgverlener (vriend, familielid). Het is ook mogelijk dat de persoon die zorg nodig heeft in de mantelzorgwoning woont. In dat geval woont de zorgverlener in het bijbehorende huis. De rijksoverheid heeft op 28 oktober de regels daarvoor gepubliceerd.

Eenvoudiger
U heeft geen omgevingsvergunning (voorheen bouwvergunning) meer nodig voor een mantelzorgwoning op uw eigen terrein. De regels voor de bouw van een mantelzorgwoning zijn eenvoudig. Vergelijkbaar met die van een garage of tuinhuis. Daarvoor is ook geen vergunning nodig. Vraag bij de gemeente na hoe de regels precies zijn.

Soorten mantelzorgwoningen
U kunt een kant-en-klare mantelzorgwoning in uw tuin laten plaatsen. Ook kunt u een aanbouw aan uw huis laten bouwen. Een derde mogelijkheid is om een garage of ander bestaand bouwwerk om te bouwen tot mantelzorgwoning.

 

Informatie Rijksoverheid

Welke regels gelden er voor de bouw van een mantelzorgwoning?

U heeft geen omgevingsvergunning (voorheen bouwvergunning) meer nodig voor een mantelzorgwoning op uw eigen terrein. De regels voor de bouw van een mantelzorgwoning zijn eenvoudig. Vergelijkbaar met die van een garage of tuinhuis. Daarvoor is ook geen vergunning nodig.  Vraag bij de gemeente na hoe de regels precies zijn. 

Wat is een mantelzorgwoning?

Een mantelzorgwoning is een woning op het terrein van het huis van iemand die zorg nodig heeft. De woning is bedoeld voor de zorgverlener (vriend, familielid). Het is ook mogelijk dat de persoon die zorg nodig heeft in de mantelzorgwoning woont. In dat geval woont de zorgverlener in het bijbehorende huis.

Soorten mantelzorgwoningen

U kunt een kant-en-klare mantelzorgwoning in uw tuin laten plaatsen. Ook kunt u een aanbouw aan uw huis laten bouwen. Een derde mogelijkheid is om een garage of ander bestaand bouwwerk om te bouwen tot mantelzorgwoning.

Geen vergunning, wel regels

Dat u geen vergunning nodig heeft, wil niet zeggen dat er geen regels gelden bij de bouw van een mantelzorgwoning. Zo moet u wel gewoon voldoen aan het Bouwbesluit. Hierin staan regels op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu. Informeer hiernaar bij uw gemeente.

Beëindiging mantelzorg

Houdt de mantelzorg op? Dan mag het bouwwerk niet langer gebruikt worden als woning. U hoeft de woning niet af te breken, maar u moet bijvoorbeeld wel de keuken en badkamer verwijderen.

Mantelzorgwoning in beschermd stadsgezicht of monument

Woont u in een rijksbeschermd stadsgezicht of is uw pand een monument? Dan heeft u meestal wel een omgevingsvergunning nodig voor de bouw van een mantelzorgwoning.